Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz 3.

Kategória: Webáruház

Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz...(3. rész)

...avagy automatizmusok, amik megkönnyítik az életünket






Az előző két cikkben azt fejtettük ki, hogy milyen funkciókkal kell rendelkeznie egy webáruháznak, hogy képes legyen ellátni a feladatát és eladni a terméket. Ha ezek közül a funkciók közül bármelyik is hiányzik, akkor nem beszélhetünk modern és hatékony webáruházról

Nem győzőm hangsúlyozni, hogy ezek minimális alap funkciók, ezek kellenek. Ezen felül szinte végtelenek azoknak a lehetőségeknek a száma, amivel hatékonyabbá tehetjük a webáruházunkat. Ha a leírt minimális funkciókkal nem rendelkezik a választott webáruház, akkor nem érdemes költeni rá.



A leírt funkciók birtokában még nem dőlhetünk hátra elégedetten, mert az automatizálás nélkül félkarú óriás a webáruházunk. Képes hatékonyan és jól kezelni több ezer terméket, hatékonyan és jól kiszolgálja a vevőket csak éppen a fél keze miatt minden nehézkes és lassú, mert emberekre bízzuk azokat a műveleteket, amiket automatizálhatnánk is.


Nem szabad elkövetni azt a hibát, hogy azokat a funkciókat, amiket automatizálni is lehet manuálisan végezzük el!
A webáruház egy szoftver és mint ilyen azért van, hogy megkönnyítse az életünket. Ha valamit lehet automatizálni akkor meg kell tenni, mert a tapasztalatom az, hogy ha valamit a szorgalmunkra bízunk, akkor az előbb utóbb nem fog működni vagy jobb esetben frissülni.

Automatizálható marketing funkciók:
Ebben a részben gyűjtöm össze azokat a funkciókat, amelyek automatikusan biztosítják a webáruház bevétel növekedését. Ezekkel a funkciókkal szintén rendelkeznie kell egy alap webáruháznak, hiszen több százezer sőt milliós reklámköltséget lehet velük spórolni vagy éppen ilyen nagyságú bevétel növekedést lehet elérni segítségükkel.

  • Hírlevél
  • A webáruházak nélkülözhetetlen eszköze. A vevőszerző csodafegyver.
    A hírlevél segítségével a regisztrált felhasználók számára egyetlen gombnyomással tudunk ingyenesen ajánlatokat, információkat eljuttatni. Elképzelhetetlen lenne hagyományos módon kapcsolatot tartani a regisztrált ügyfelekkel. A hírlevél, legyen névre szóló, szólítsa meg a címzettet. Lehessen benne képeket, linkeket, termékeket elhelyezni, hogy a látogató kényelmesen egy kattintással jusson el a kívánt oldalra.
    A hírlevélnek lehet adni saját arculatot, ami tovább építheti a webáruházunk kialakított imidzsét.

    Fejlettebb változatokban azt is meg lehet valósítani, hogy ne csak a kiküldés legyen automatikus, hanem a tartalom is. Ebben az esetben még azt a "fáradságot" sem kell venni, hogy időről időre megírjuk a hírlevelet. A webáruház az előre meghatározott sablon alapján összeállítja a hírlevél tartalmát és nekünk maximum a személyes üzenetünket kell beleírni és jóváhagyni a kiküldést.
    Az ilyen hírleveleknél főleg az akciós termék és/vagy újdonságok kerülnek bele a hírlevélbe, sőt célszerű a webáruházban publikált friss cikkeket is belerakni. Ezzel a módszerrel a regisztrált tagok rendszeres időközönként információt kapnak az akciókról (visszatérő vevők) és a cikkek által hasznos információkhoz jutnak.

    A hírlevél küldésnél nagyon fontos, hogy lehetőséget biztosítsunk a tagoknak arra, hogy egyszerűen leiratkozhassanak a hírlevélről, amennyiben már nem tartanak rá igényt.

  • Ingyenes postaköltség

    Erről a funkcióról már volt szó a 2. cikkben. Röviden arról szól, hogy az adminisztrációs felületen belehessen állítani, hogy mekkora összeg felett vállaljuk át a szállítási költséget. Az ingyenes szállítás egy igen hatékony marketing fogás, főleg ha megfelelő időben tájékoztatjuk a vásárlót arról, hogy már csak x Ft értékben kell vásárolnia ahhoz, hogy ne keljen fizetni a termék kézhezvételéért.

    Ezzel az egyszerű megoldással elérjük azt, hogy azt a pénzt, amit nem nálunk költött volna el, azt is levásárolja. Főleg olyan termékeknél működik hatékonyan, ahol kiegészítőket is lehet vásárolni. PL: Nyomtatót árulunk és kínálunk nyomtató patronokat, igaz kicsit drágábban, mint az erre szakosodott boltok. A vevő nem buta, tudja ezt és úgy tervez, hogy nálad megveszi a nyomtatót és egy másik webáruházban a patront. Az ingyenes ajánlatunknak, azonban nem fog ellenállni és győz a kényelem. Árban nem jár rosszabbul, mintha kétszer fizetne szállítási költséget. A forgalmad nőtt és szereztél egy elégedett vevőt.

  • Nyomtatható árlista

    Attól, hogy webáruházunk van, még számolni kell azokkal a potenciális vevőkkel, akik szeretik kézbe venni papír alapon a kínálatunkat. Vannak azok a régi motorosok, akik a fontos emaileket is kinyomtatják. Ha van kőből épült üzletünk is, akkor pedig mindenképpen szükségünk van árlistára. Belegondolt már, hogy micsoda munka lenne párhuzamosan karbantartani a webáruház készletét és árait a kinyomtatott árlistával?
    Ez a funkció éppen ezt a terhet veszi le a válladról, ezért akár az adminisztrációt könnyítő funkciók közé is sorolhattam volna. Hogy miért került mégis a marketing funkciók közé?

    Először is így megfogja azt a vevőt is, aki a papír alapú árlistához szokott és számára az az átlátható. Ők egyszerűen letölthetik ezt az árlistát és kinyomtathatják. Másodsorban az árlista önmagában reklámhordozónak minősül, hiszen rajta van a céged logója, az elérhetősége, a webáruházad címe, termékeid így aki találkozik ezzel az árlistával az potenciális vevőd lehet.

    Ebben a funkcióban az automatizmus az, hogy hozzá sem kell nyúlnod. A webáruház az éppen aktuális készlet és ára alapján a kategóriák szerint rendezve állítja össze az árlistát. Amikor a látogató le akarja tölteni az árlistát a szoftver azonnal összesíti a termékeinket, megszerkeszti az árlistát, mindezt úgy, hogy a látogató semmit nem észlel belőle, csak annyit hogy elérte azt amit szeretett volna, megkapta az aktuális árlistánkat.
  • Termékek kiemelése

    A termék kínálatunk között vannak mindig húzó termékek, amik segítségével könnyebb eladni a többit. Ez egy nagyon régi és bevált módszer, ami leggyakrabban úgy érnek el az üzletek, hogy akcióznak. Az akciók bevonzzák a vevőket és ha már ott vannak, akkor más mást is vásárolnak. Ezeket az akciókat hirdetni kell, tv -ben, rádióban, akciós újságokban stb.

    A webáruházunkban ezeket a termékeket ki kell emelnünk. Az akciós termék mindig kapjon nagyobb figyelmet. A webáruház képes legyen arra, hogy az akciós termékeket automatikusan kiemelje és ezen felül még össze is gyűjtse, hogy az akcióérzékeny vásárlók egy kattintással lássák a teljes kínálatunkat. Ezt főleg menüpontként szokták elhelyezni a webáruházakban akciók néven.

    Az akciós termékek kiemelésén túl fontos, hogy további lehetőségek is rendelkezésre álljanak a termékeink automatikus reklámozására. Ilyen funkció az újdonságok.
    Ez a funkció a visszatérő és ezért igen fontos vevők kényelmét szolgálja. A webáruház összegyűjti számukra azokat a termékeket, amiket legutóbb töltöttünk fel a webáruházunkba. Vannak olyan termékek, ahol ez nem olyan fontos és vannak olyanok, ahol ez az első kérdés a vevő részéről. Jött új , friss árú? A választ pedig egy kattintásra megadjuk neki, automatikusan.

    Van egy harmadik lehetőség, amivel szintén rendelkeznie kell egy webáruháznak, legfeljebb nem használjuk ki. Ez a funkció a top termékek. Azoknak a termékeknek a gyűjtőhelye, amelyek e legkelendőbbek a webáruházunkban.
    Ez a funkció kettős célt szolgál. Nem csak közvetlenül támogatja az értékesítést azáltal, hogy előtérbe kerül a termék, hanem a vásárlói bizalmat is erősíti, hiszen azt az üzenetet hordozza, hogy a webáruház nem csak használatban van, hanem vannak olyan termékek, amiket kifejezetten kedvelnek a vásárlók. A top termékeket célszerűbb a webáruház jobb oldalán bannerként megjeleníteni véletlenszerű rotációban.
  • Vásárlói hozzászólás ösztönzés

    Ezt nem sorolhatjuk egyértelműen alap funkciókhoz, mivel nem minden webáruházban van értelme annak, hogy a termékekhez hozzá lehessen szólni. Annál fontosabb funkció viszont azokban a webáruházakban, ahol erre van lehetőség.
    A látogató hozzászólás egyre fontosabb tényező lessz. Hívhatnánk divatossan web 2.0 funkciónak is, hiszen a közösséget bevonjuk az oldal alakításába. Az előnye kétségtelen, de a hátrányáról nem beszélnek.

    A legnehezebb dolog az Interneten, hogy egy ismeretlen látogatóban ismeretlenül bizalmat keltsünk. Bizalom nélkül nem fog vásárolni, bár lehet hogy személyesen rendelne. A hozzászólások ezt a bizalmat erősítik, ha vannak! Ha nincsenek a termékekhez hozzászólások vagy csak kevés illetve értéktelen, akkor a kezdődő bizalmat képes porig rombolni. Ha már van ilyen funkciónk, akkor ki kell használni.

    Ennek etikus módszere az, hogy a vásárlóinkat ösztönözzük arra, hogy értékeljék az általuk vásárolt termékeket. Ez történhet automatikus email kommunikációval a vásárlást követően vagy további ösztönzők pl .: ajándékok, nyeremények bevonásával. Az ösztönzők ezeknek a megoldásoknak az automatizált megvalósítása.
  • Automatizált hirdetés

    Minden webáruháznak tartalmaznia kellene ilyen funkciót, mégsem várhatjuk el, hogy bárki is önként reklám költséget spóroljon nekünk.

    Ne legyenek illúzióink! Attól, hogy van webáruházunk még nem dőlhetünk kényelmesen hátra várva a rendelések armadáját. A webáruházat hirdetni kell! Hirdethetünk újságban, tv -ben (taskaplaza.hu), rádióban, órisplakáton (cipoexpressz.hu) és hirdethetünk hatékonyan az Interneten.

    Ha jól választottunk webáruház készítőt, akkor az oldalunk rendelkezik mindazzal a funkciókkal, amik automatikusan elősegítik, hogy a termékeink előkelő helyezést érjenek el a keresőkben. Így lehetőségünk van arra, hogy termékeink alapján ránk találjanak a potenciális vevők.

    Vásárolhatunk reklám helyeket az Interneten. Ezek a reklámok lehetnek szöveges hirdetések vagy banner hirdetések. Lehet idő, megjelenés vagy átkattintás alapú. Ezeknek a hatékonyság vizsgálatába nem megyek bele ennek a cikknek a keretében. Mindenki döntsön saját belátása szerint.

    Kifejezetten a webáruházak forgalmának növelésére és a vásárlók kiszolgálására létrejöttek úgynevezett árukereső, összehasonlító oldalak. A látogatók itt egy helyen több webáruház kínálatát találhatják meg, kereshetnek köztük és főleg ár alapján kiválaszthatják a számukra legkedvezőbb webáruházat. Ha a te termékeid is szerepelnek ilyen gyűjtő oldalakon, akkor napi több potenciális vevő kerülhet kapcsolatba a termékeiddel.
    Az ilyen oldalakra általában ingyenes a termék adatbázis feltöltése, csak a kiemelésekért kell fizetni. A probléma csak az, hogy nem lesz időd arra, hogy a webáruház frissülését követően, mindig feltöltsd az új listát ezekre az oldalakra. Erre kell az automatizmus. Az automatikus rendszer képes arra, hogy a webáruházad kínálatát a módosítások során automatikusan legenerálja és feltöltse ezekre az oldalakra. Így anélkül szerez neked vevőket, hogy külön foglalkoznod kellene vele.

Adminisztrációt könnyítő funkciók:
Minél több terméked van annál jobban átgondolt funkciók kellenek ahhoz, hogy könnyen átláthatóan tudd szerkeszteni és karbantartani. Majd később, ha már a vevők száma és a rendelések is több százra tehetők, akkor egyre égetőbb szükség lesz arra, hogy minél kevesebb ember tudja hatékonyabban ellátni a szükséges adminisztrációkat. A webáruház működtetésében az alábbi funkciók előbb utóbb nélkülözhetetlenek lesznek ezért célszerű olyan webáruházat választanunk, amik ezeket a funkciókat már eleve tartalmazzák.

  • Automatizált információs levelek a vásárlóknak

    A vevők számára a rendelés leadása után zajló folyamatok láthatatlanok. Míg a hagyományos vásárlásnál a terméket elviszi a pénztárhoz, fizet, majd hazaviszi, addig ez a lehetőség nincs meg az online vásárlásnál. Ezért fontos, hogy folyamatos tájékoztatást kapjon arról, hogy mi történik a háttérben. A bizonytalanság a legrosszabb, amit tehetünk a vásárlónkkal.
    A webáruház küldjön részére megerősítő email amikor a rendelését rögzítettük. A visszaigazolásban legyen benne a rendelésének részletei, az elérhetőségeink, hogy bármilyen problémával elérhessen minket.
    Amikor a rendelésének állapotában változás történik arról szintén küldjön tájékoztatót a webáruházunk a vevőnek, így a vásárlónk nyomon követheti, hogy most történt meg a rendelésének összekészítése, postázása stb.
    Ha minden lépéséről automatikusan tájékoztatást küld a webáruház, akkor nem kell az aggódó ügyfelek hívását, leveleit lekezelnünk, ráadásul a vevőnk elégedett lesz. Újból vásárol és ajánlani is fog másoknak.
  • Termék importálás

    Sok kereskedő azért nem nyit az Internet felé, mert túl sok időt és energiát venne igénybe a termékeinek digitalizálása, feltöltése.

    A webáruház termékekkel való feltöltése és frissítése időigényes folyamat, ezért minden lehetőséget meg kell ragadnunk arra, hogy ezt a munkát minél egyszerűbbé tegyük. Erre szolgál a termék importálás. Segítségével nem kell egyesével feltöltenünk a termékeket a webáruházba, hanem egy előre meghatározott formátumú excel táblázatot kell készítenünk, majd azt automatikusan feldolgozza a webáruház. Amennyiben rendelkezünk a termékeinkről adatbázissal vagy használunk olyan nyilvántartó programot, ami képes a készletünket exportálni, akkor rendkívül leegyszerűsíthető a feltöltés. Azonban ilyen adatbázis nélkül is egyszerűbb egy táblázatba összeszedni a termékeink adatait, mint egyesével feltölteni azokat a webáruházba.

    Az importálás másik hasznos funkciója a meglévő termék adatainak tömeges módosítása. Ebben az esetben szükségünk van a webáruházban lévő termékek adataira (termékek exportálása), majd az így kapott adatbázisban megváltoztatjuk az adatokat és egyetlen gombnyomással feltöltjük a módosított adatokat.
  • Termék exportálás

    Ez egy olyan alap funkció, aminek hasznát abban az esetben látjuk, ha szükségünk lesz a webáruházunkban kapható termékekre digitális formában. Ez a funkció biztosítja azt a szabadságot, hogy a webáruházunk ne egy zárt rendszer legyen, hanem szükség esetén a felvitt adatokat kinyerjük és más programokkal feldolgozhassuk vagy felhasználhassuk.
  • Termékek szűrése, rendezése

    Nem csak a vevők számára fontos, hogy könnyen és gyorsan megtaláljanak egy terméket a webáruházunkban. Ugyanilyen fontos lesz ez számunkra is, ha egy több száz terméket tartalmazó listából kell megtalálunk egy bizonyos terméket.
    A termékek szűrése és rendezése ezt a funkciót szolgálja. Nincs benne semmi misztikus, csak az az egyszerű elvárás, hogy tudjam rendezni a termékeket az általam kívánt szempontok alapján Pl.: ár, név, cikkszám vagy éppen ezek között az adatok között szűrni tudjak.

    Jelentősége akkor van, ha nekem az összes piros színű 2500 Ft értékű termékre van szükségem. Elképzelhetetlen lenne ennek a feladatnak a megoldás anélkül, hogy be tudnék állítani egy olyan szűrést, hogy csak ezeket a termékeket lássam az adminisztrációs felületen. Te átnéznéd egyesével az összes terméket, hogy megtaláld azt amit keresel?
  • Készletkezelés

    Nincs annál kínosabb, mint amikor valaki olyan terméket rendel a webáruházunkból, ami már nincsen raktáron vagy már egyáltalán nem is lesz. Esetleg valaki többet rendel, mint amennyivel rendelkezünk. Ezeknek az eseteknek a kivédésre szolgál a készletkezelés. A webáruháznak tudnia kell kezelnie azt, hogy csak annyit lehessen vásárolni egy adott termékből amennyit meghatározol. Persze azt is tudnia kell, hogy ha egy termékből korlátlan számban tudsz értékesíteni, akkor ne kelljen mindig újabb és újabb készletet felvinned.
  • Automatikus postaköltség

    A postaköltség kezelés egy sarkalatos pontja a webáruháznak. Jogos elvárás a vevő részéről, hogy a megrendelés előtt tudja, hogy mennyibe fog kerülni neki a házhozszállítás költsége. Enélkül az információ nélkül csak kevesen fognak rendelni és azoknak is nekünk kell kiszámolni a postaköltséget. Ez nem járható út. A webáruházunk tudjon postaköltséget számolni!

    A postaköltség számításnak rugalmasnak kell lennie. Számoljon ár és súly alapján is, vegye figyelembe azt, hogy a vevő hogyan szeretné átvenni a terméket és hogyan szeretne fizetni. A postaköltség egy eszköz, amivel a vásárlókat az általunk kívánt irányba lehet terelgetni. Adjunk kedvezményt előrefizetés esetén és akkor többen fogják így rendezni a rendelés díját.

    A jó webáruháznál nem nekünk kell igazodni a lehetőségekhez, hanem az elképzeléseink szerint tudjuk beállítani a postaköltséget. Ne legyenek olyan korlátok, hogy nem tudok ingyenes szállítást adni, ha valaki helyben (pl.: Debrecenbe) rendeli az árut.
  • Automatikus számlázás

    A számlázó program nem lehet alap tartozéka a webáruházak, hiszen mindenki olyat használ, amilyet csak szeretne. Azonban elvárás, hogy amennyiben igényt tartasz rá a webáruházat össze lehessen kötni számlázó programmal. Nem minden számlázó program alkalmas erre a funkcióra, de a webáruház fejlesztői biztos tudnak majd javasolni olyan programot.

    Az automatikus számlázás fontos kényelmi funkció. A webáruházban leadott rendeléseket így nem kell külön rögzíteni a számlázó rendszerben, hiszen a számlázó program képes a webáruházból lementeni ezeket és utána egyetlen gombnyomással kinyomtatni a számlákat.

    Az automatikus számlázás azt is jelenti, hogy a számlázó programmal továbbra is lehessen kiállítani hagyományos számlát, csak ne kelljen újra felvinni az összes terméket ami szerepel a webáruházban, ahogy a webáruházba regisztrált felhasználók adatait is felesleges lenne újra rögzíteni, ha éppen személyesen veszi át a terméket.

Webáruházat szeretnél? Pályázz most >>

Vissza

Címkék :
webaruhaz



Kapcsolódó cikkeink :


Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz...
Webáruház készítés fontisMost nem egy marketing üzenetet vagy egy 10 pontból álló felsorolást látsz. Ez az írás azért jött létre, hogy átfogó képet kaphass arról, hogy mit is kell tudnia egy kor követelményeinek megfelelő webáruháznak.



Nem extra dolgokat és igényeket írok le, hanem olyan funkciókat, amik nélkül a webáruház vagy nem lesz hatékony vagy  szenvedés lesz a kezelése.



Ha ezek közül bármit is elhagyunk az elején, akkor pénzt spórolhatunk mégis rengeteget fogunk költeni. A webáruház befektetés, ha jól működik, minden más esetben csak kiadás.



Gyakorlati tudást fogok átadni, amiért semmit sem kérek. Még a mail címedet sem. Te döntöd el, hogy kell vagy sem. Sőt, ajándékot is kapsz!



Az ajándékom egy letölthető árajánlatkérő. Ezt az ajánlatkérőt elküldheted fejlesztő cégeknek. Így nem csak könnyen összehasonlítható árajánlatokat kapsz (ami nagy előny), hanem az árajánlat olyan lesz ami alapján számon kérheted a fejlesztést és nem kell félned, hogy valami fontosat kihagysz és utólag fizettetik meg veled.



A legtöbben azt az alapvető hibát követik el, hogy úgy vágnak bele a webáruház készítésbe, hogy nincsen tapasztalatuk.

Részletek »»


Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz 2.

Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz...(2. rész)

...avagy milyen funkciók adják el a terméket a webáruházunkban


webáruház marketingEbben a cikksorozatban arra adunk választ, hogy milyen funkciókkal kell rendelkeznie egy mai modern webáruháznak, azért, hogy be tudja tölteni a funkcióját.



Az előző írásban egy nagy lélegzetvételű dolgot vettünk nagyító alá. Megmutattuk mit kell tudnia a webáruháznak ahhoz, hogy a látogatók könnyen megtalálják a keresett terméket.



A mostani írásban sorra vesszük azokat a funkciókat, ami nélkül a webáruházunk drága lesz és nem hatékony.



A termék eladása:

Lényegében ez a funkció a webáruházunk célja , ezért itt minden apróság nagy hatással lehet a bevételeinkre.



Vannak esetek, amikor  a vásárló tudatosan kerül a webáruházunkba, hiszen terméket keres, előkészíti a vásárlást és ehhez a legnagyobb információs bázist az Internetet használja. Elképzelhető, hogy nem is a weben akar vásárolni, de ettől még lehet, hogy meggondolja magát vagy amennyiben van rá lehetősége bemegy a hagyományos üzletünkbe. Nem szabad őket sem elveszítenie.



A másik réteg aki vásárolni szeretne, de még nincs elképzelése arról, hogy pontosan mit. Vannak ötletei, van egy bizonyos összeg amit a vásárlásra szánna, de még nem tudja hol érdemes elkölteni. Számukra Információ kell és egy plusz "lökés", amitől vásárlóvá válnak. Őket meg kell győzni.

Részletek »»